Universidades e institutos profesionales

“Fulfillment,” “Disturbance”: Contrasting Purposes of the Arts in Education

Año:

Author(s): Guillermo Marini Source: The Journal of Aesthetic Education, Vol. 50, No. 3 (Fall 2016), pp. 91-100 Published by: University of Illinois Press Stable URL: http://www.jstor.org/stable/10.5406/jaesteduc.50.3.0091 Accessed: 13-09-2016 12:49 UTC

A Primordial Sense of Art

Año:

Author: Guillermo Marini Source: The Journal of Aesthetic Education, Vol. 50, No. 1 (Spring 2016), pp. 46-61 Published by: University of Illinois Press Stable URL: http://www.jstor.org/stable/10.5406/jaesteduc.50.1.0046 Accessed: 13-09-2016 12:46 UTC

Estéticas cotidianas escolares: desde lo que se ve hacia cómo se siente la escuela

Año:

Autores: Guillermo Marini Juan David Rodríguez Merchán Macarena Salas Aguayo Pontificia Universidad Católica de Chile, Facultad de Educación – Santiago, Chile. RESUMEN: Este artículo plantea la relevancia educativa de las estéticas cotidianas escolares. En primer lugar, a partir de dos imágenes como ejemplo, se presenta la noción de matriz estética escolar, en tanto criterio de […]

Chilean School facades: Aesthetic matrixes, educational insights

Año:

Autores: Luis Hernán Errázuriz, Guillermo Marini.  Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile For the past two decades, Chile has been focusing a significant amount of economic and human resources on the improvement of its educational system. For example: the school day was extended; primary and secondary curricula are regularly reviewed and updated; students are […]

Excepto donde se indique lo contrario, el contenido de este sitio está licenciado bajo una licencia Creative Commons Attribution 4.0 International. Iconos por The Noun Project.